Meldpunt openbare ruimte

Gebreken en ongemakken in de openbare ruimte van uw woonomgeving, meldt u gratis aan het Meldpunt openbare ruimte. Denk bijvoorbeeld aan een verstopte kolk, een gat in de bestrating of een omgevallen boom.

Afhandeling
Uw melding handelen wij binnen 1 tot 28 werkdagen af. Dit hangt af van het soort melding dat u doet.

Probleem aan openbare verlichting

Via Rijkswaterstaat geeft u problemen met straatverlichting en lantaarnpalen aan de

  • A15
  • A16 en
  • de brug over de Noord / Grote Beer

U bereikt hen via telefoonnummer 0800 8002

Via Bureau Openbare Verlichting geeft u meldingen door aan straatverlichting en lantaarnpalen binnen de gemeente Hendrik-Ido-Ambacht. 
Buiten kantoortijden meldt u problemen aan straatverlichting via telefoonnummer 078 770 81 00. Spreek dan uw melding en telefoonnummer in. De storingsdienst neemt contact met u op.

Ander probleem in openbare ruimte
Digitaal, via WhatsApp, Chat of telefonisch

Om fraude met uw persoonsgegevens te voorkomen, stuurt u via de chat of WhatsApp geen vertrouwelijke informatie mee. Onder vertrouwelijke informatie valt bijvoorbeeld: Burgerservicenummer (BSN), adres of geboortedatum. U krijgt van ons ook geen vertrouwelijke informatie als wij voor u een melding maken. Onder vertrouwelijke informatie valt bijvoorbeeld de code waarmee u de afhandeling van uw melding volgt. Wij vragen u dan om uw e-mailadres. 

Als u uw melding digitaal instuurt, krijgt u de code automatisch naar uw e-mailadres gestuurd.    

Uw melding mag u aan ons doorgeven via:

  • Online (24 uur per dag/ 7 dagen per week)
  • WhatsApp: via nummer 06 4085 9667
  • Chat: rechtstreeks via de homepagina
  • Telefonisch: via ons telefoonnummer 14 078
    In dringende gevallen buiten werktijden belt u het telefoonnummer 078 770 81 00. Spreek dan uw melding en telefoonnummer in. De storingsdienst neemt contact met u op.
Vervolg melding

Wij geven uw melding door aan de betreffende afdeling. Wanneer u met uw melding uw e-mailadres of telefoonnummer invult, ontvangt u een code. Met die code kunt u de status van uw melding volgen en reageren op uw melding.

Status melding

Na melding ontvangt u een zaaknummer en een pincode. Via de link komt u op een pagina waar u kunt inloggen. Na inloggen ziet u de status van uw melding.

Statusmelding Meldpunt openbare ruimte volgen  

Heeft u vragen?

Stel deze dan via het webformulier hieronder. Binnen 5 werkdagen ontvangt u een antwoord van ons.

Webformulier Vragen, tips en opmerkingen