Persoonsgegevens veranderen

Zijn uw gegevens in de basisregistratie personen (BRP) niet juist of niet volledig? Dan kunt u de gemeente vragen deze te verbeteren. Hierbij gaat het bijvoorbeeld om gegevens over uw naam of geboortedatum. U moet met een officieel document bewijzen wat de juiste gegevens zijn. Wij passen uw gegevens in onze administratie dan aan.

Afhandeling: 
binnen 4 weken ontvangt u via een brief ons besluit

Regelen: 
Vul het formulier Verzoek wijzigen persoonsgegevens (pdf, 164 kB) in. Stuur dat op naar Gemeente Hendrik-Ido-Ambacht, Afdeling Gemeentewinkel, Postbus 34, 3340 AA Hendrik-Ido-Amacht.

Let op: een verhuizing geeft u op een andere manier door. Als u uw verhuizing te laat heeft doorgegeven, kunnen we dat niet veranderen.

Meesturen

Een officieel Nederlands docment waarop uw gegevens juist vermeld staan. Bijvoorbeeld:

  • Nederlandse geboorteakte
  • Nederlandse huwelijksakte
  • andere in Nederland opgemaakte akten of documenten
  • kopie van uw geldige identiteitsbewijs
  • paspoort
  • identiteitskaart of
  • rijbewijs

Als uw document uit het buitenland komt, levert u deze persoonlijk in aan de balie van de gemeente.

Heeft u vragen?

Vult u dan het webformulier in. Binnen 5 werkdagen krijgt u antwoord van ons.