Collecteren
U hebt een collectevergunning nodig als u geld of goederen wilt inzamelen voor een goed doel of daarvoor een intekenlijst wilt aanbieden. Soms volstaat een melding.
Organiseert u een inzameling van geld of goederen voor een goed doel dat in het collecterooster van het CBF staat, dan meldt u de collecte uiterijk 3 maanden voor de eerste dag van de inzameling aan de gemeente.
Organiseert u een inzameling van kleding voor een goed doel, kijk dan op huis-aan-huis kledinginzameling.
Organiseert u een inzameling van geld of goederen voor een goed doel dat niet in bovengenoemd rooster staat of wilt u met een intekenlijst huis-aan-huis gaan, dan moet uiterlijk 3 maanden van tevoren vergunning collecte organiseren aan de gemeente vragen. Informatie daarover vindt u op deze pagina.
U mag niet collecteren in een periode waarin volgens het collecterooster van het CBF al gecollecteerd wordt in Hendrik-Ido-Ambacht. Controleer daarom eerst of de periode waarin u wilt collecteren, vrij is.
Voor het vragen om vergunning om te collecteren, kunt u het aanvraagformulier vergunning collecteren op uw computer opslaan. Daarna zendt u het naar waarheid en volledig beantwoord formulier uiterlijk 3 maanden voor uw geplande actie aan apv@h-i-ambacht.nl.
U kunt het formulier ook per post zenden aan Gemeente Hendrik-Ido-Ambacht, t.a.v. Vergunningverlening & Handhaving, Postbus 34, 3340 AA Hendrik-Ido-Ambacht.
Met het naar waarheid en volledig ingevuld formulier zendt u:
- een kopie van uw legitimatiebewijs;
- eventueel een kopie van uw CBF-certificaat
De behandeltermijn van uw aanvraag is 8 weken. Binnen 8 weken na ontvangst van uw aanvraag laten wij u weten of wij u een vergunning geven of niet.
Een melding collecte is gratis. Ook de Vraag vergunning collecteren en de behandeling ervan kost u niets.
De volgende wetgeving is van toepassing: