Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij verzoeken u cookies te accepteren. Meer info

Naar de inhoud
  • Jeugdteam Ambacht

meteen
aan de beurtmeteen aan de beurt

 
Home /ik woon veiligheid om huis hitte

hitte

Enkele tips om bij warm weer in goede gezondheid te blijven:

eten en drinken

  • Drink voldoende vocht (bij voorkeur water). Gebruik geen ijsblokjes, die kunnen maag- en darmklachten en stressreactie veroorzaken. Plast u minder dan gewoonlijk of is uw urine donkerder van kleur, drink dan meer.
  • Drink ook soep, bouillon, melk en tomatensap en eet ijs om verloren zout aan te vullen.
  • Wees matig met alcohol- en cafeïnehoudende dranken.
  • Zorg voor gekoelde etenswaren en bak vlees goed door. Zeker op de barbecue.
binnen
  • Zorg voor voldoende ventilatie.
  • Verblijf in een koele ruimte of zoek de schaduw op, vooral tijdens de warmste uren van de dag, tussen 12.00 – 16.00 uur.
  • Houd baby’s en peuters in de schaduw en laat nooit een kind of dier in een gesloten auto achter.

buiten

  • Draag luchtige kleding.
  • Vermijd overmatige inspanningen, zoals hardlopen in de zon.
  • Smeer onbedekte huid goed in. Draag in de volle zon altijd een zonnehoed of zonneklep.
  • Verzorg wondjes extra goed ter voorkoming van ontsteking.

ernstige klachten

  • Zoek bij ernstige gezondheidsklachten eerste of medische hulp, bijvoorbeeld bij uw huisarts. In gevaarlijke situaties belt u 112.

  • Zorg voor elkaar.

Enkele tips om bij warm weer in goede gezondheid te blijven: