Vragen en antwoorden over het warmtenet in Ambacht

Laatste update: 28 maart 2023

Waar vind ik meer informatie over het beleid op warmte van de gemeente?

Die informatie vindt u in het document Transitievisie Warmte uit 2021.

Waar vind ik meer informatie over het Warmtenet in Hendrik-Ido-Ambacht?

Die informatie vindt u op de website van HVC: hvcgroep.nl/warmtenet-h-i-ambacht.

De gemeente gaf eerder aan dat aansluiting op het warmtenet een goede (en verplichte) keuze was in De Volgerlanden. Waarom is nu anders besloten?

Dat deden we met de kennis die we destijds hadden. Inmiddels is de bouwregelgeving gewijzigd. Een warmtenet is daarom niet langer de meest optimale oplossing voor De Erfjes en De Hofjes.

Wie houdt ons op de hoogte van de ontwikkelingen rond de warmte in De Erfjes en De Hofjes?

De ontwikkelende partijen in De Erfjes en De Hofjes ontwerpen de woningen met individuele duurzame warmte- en koudelevering. De ontwikkelaars, en later de makelaars, kunnen hier meer over vertellen.

Voor de zelfbouwkavels is het realiseren van warmte voor uw woning onderdeel van de ontwikkeling van uw woning.