Vragen en antwoorden verwarming De Laantjes en De Straatjes

Laatste update: 28 maart 2023

Welke straten bedoelen we met De Laantjes en De Straatjes?

Hark, Zeis, Schoffel, Pootstok, Zaaivat, Sikkel, Spade, Tuinder, Scheepssloper, Stoelenmatter, Kolenboer, Wagenmaker, Bezembinder, Veldwachter, Dorpsomroeper en Klompenmaker.

De gemeente gaf eerder aan dat aansluiting op het warmtenet een goede (en verplichte) keuze was in De Volgerlanden. Waarom is nu anders besloten?

Dat deden we met de kennis die we destijds hadden. Inmiddels is de bouwregelgeving gewijzigd. Een warmtenet is daarom niet langer de meest optimale oplossing voor De Erfjes en De Hofjes.

Mijn woning in De Laantjes of De Straatjes is gekoppeld aan het warmtenet. Wat betekent dit besluit voor mijn woning?

Dit besluit heeft voor u geen gevolgen. Het Warmtenet in De Laantjes en De Straatjes blijft ook in de toekomst bestaan.

Ik heb een kavel gekocht in De Volgerlanden, hoe koppel ik mijn woning aan het warmtenet?

Heeft u een kavel gekocht in De Laantjes of De Straatjes, dan koppelt u uw woning aan het Warmtenet. Dit doet u via HVC: hvcgroep.nl/warmte-van-hvc.

Klopt het dat de bron voor het huidig warmtenet in De Laantjes en De Straatjes op een tijdelijke locatie is gerealiseerd?

Correct. Er wordt gewerkt aan de ontwikkeling van de duurzame warmtebron. Tot die gereed is, wordt gebruik gemaakt van een tijdelijke warmtebron in De Hofjes. Wanneer we hier meer informatie over hebben, delen we die.

Ik ben kavelkoper van een woning of woning-in-aanbouw. Wat verandert voor mij?

Voor u verandert niets. Het huidig warmtenet blijft in functie. Is uw woning nog niet gekoppeld aan het warmtenet, dan regelt u de koppeling met HVC via hvcgroep.nl/warmte-van-hvc

Ik ben kavelkoper en heb een omgevingsvergunning aangevraagd of ga dat binnenkort doen. Waar moet ik rekening mee houden?

U houdt met de aanvraag van uw omgevingsvergunning rekening met de wetgeving. Meer informatie hierover vindt u op h-i-ambacht.nl/omgevingsvergunning.

Waar vind ik antwoord op mijn vraag over het warmtenet?

Vragen over het warmtenet van HVC worden beantwoord door HVC. U vindt informatie via hvcgroep.nl/zelf-regelen/veelgestelde-vragen.

Met wie kan ik contact opnemen over de kosten van het gebruik van het Warmtenet?

Hiervoor kunt u contact opnemen met de klantenservice van HVC: hvcgroep.nl/klantenservice.

Waar vind ik meer informatie over het Warmtenet in Hendrik-Ido-Ambacht?

Die informatie vindt u op de website van HVC: hvcgroep.nl/warmtenet-h-i-ambacht.

Waar vind ik meer informatie over het beleid op warmte van de gemeente?

Die informatie vindt u in het document Transitievisie Warmte uit 2021.

Ik mis bepaalde informatie, met wie kan ik contact opnemen?

Projectorganisatie De Voilgerlanden helpt u graag verder. U bereikt die organisatie via DeVolgerlanden@h-i-ambacht.nl.