Huis-aan-huis kleding inzamelen

U hebt een vergunning nodig als u kleding wil inzamelen voor een goed doel.

Soms volstaat een melding.

Wanneer heb ik een vergunning nodig, wanneer is een melding voldoende?

Organiseert u een huis-aan-huis kledinginzameling voor een goed doel dat in het collecterooster van het CBF staat, dan meldt u de collecte uiterijk 3 maanden voor de eerste dag van de inzameling aan de gemeente.

Organiseert u een huis-aan-huis kledinginzameling voor een goed doel dat niet in bovengenoemd rooster staat, dan vraagt u uiterlijk 3 maanden van tevoren om vergunning aan de gemeente. Informatie daarover vindt u op deze pagina.

Hoe vraag ik om een vergunning?

U mag niet collecteren in een periode waarin volgens het collecterooster van het CBF al gecollecteerd wordt in Hendrik-Ido-Ambacht. Controleer daarom eerst of de periode waarin u wilt collecteren, vrij is.

Voor deze organisaties mag huis-aan-huis kleding ingezameld worden:

​Voor het vragen om vergunning om een huis-aanhuis kledinginzameling te houden, kunt u het formulier huis-aan-huis kledinginzameling op uw computer opslaan. Daarna zendt u het naar waarheid en volledig beantwoord formulier uiterlijk 3 maanden voor uw geplande actie aan apv@h-i-ambacht.nl.

U kunt het formulier ook per post zenden aan Gemeente Hendrik-Ido-Ambacht, t.a.v. Vergunningverlening & Handhaving, Postbus 34, 3340 AA Hendrik-Ido-Ambacht.

Wat zend ik mee?

Met het naar waarheid en volledig ingevuld formulier zendt u:

  • een kopie van uw legitimatiebewijs;
  • eventueel kopie van uw CBF-Certificaat
Hoe lang duurt het?

Een melding wordt binnen 10 werkdagen bevestigd. De behandeltermijn van een verzoek om vergunning is 8 weken. Binnen 8 weken na ontvangst van uw verzoek laten wij u weten of wij u een vergunning geven of niet.

Wat kost het?

Een vergunning voor het houden van een huis-aan-huis kledinginzameling is kosteloos.

Wetgeving en meer informatie

De volgende wetgeving is van toepassing:

Ik wil graag meer informatie.