Paspoort, ID-bewijs en rijbewijs

• Paspoort en identiteitskaart

Paspoort of identiteitskaart (ID-kaart) persoonlijk aanvragen bij de gemeente. Ook kinderen moeten persoonlijk bij de aanvraag en het afhalen aanwezig zijn.

• Paspoort of identiteitskaart voor kinderen

Kinderen tot 12 jaar hebben schriftelijke toestemming nodig van ouder(s) bij de aanvraag ID-kaart. Voor paspoort geldt de toestemming tot 18 jaar.

• Bezorgen paspoort of identiteitskaart

Inwoners van de gemeente Hendrik-Ido-Ambacht kunnen hun paspoort of identiteitskaart laten bezorgen. U hoeft dan maar 1x naar de gemeente te komen.

• Huisbezoek aanvragen voor identiteitskaart

Wij komen op afspraak bij u thuis voor de aanvraag van de Nederlandse identiteitskaart. Huisbezoeken plannen wij alleen op de maandag.

• Vreemdelingen- of vluchtelingenpaspoort

Met een vreemdelingen- of vluchtelingenpaspoort mag u niet naar uw land reizen. Aanvraag vreemdelingenpaspoort duurt enkele maanden.

• Rijbewijs aanvragen

1e aanvraag van uw rijbewijs? Maak online een afspraak met de gemeente. Uw rijbewijs verlengen? Doe dat digitaal via het RDW.

• Bezorgen rijbewijs

U hoeft maar 1x naar de gemeente te komen. Als u online een rijbewijs aanvraagt, dan haalt u het rijbewijs altijd persoonlijk op bij de gemeente.